16 mars, 2009

Lyckliga församlingsplanterare och en fantastisk insamling!

Predikade på "Fregatten" (kulturhuset) mitt i Stenungsunds centrum idag på förmiddagen. Betelförsamlingen på Klädesholmen och Kristet Center Väst hade möte tillsammans och det var ett väldigt drag! Kul att vara tillsammans med så goa vänner som pastorerna Thomas Jonsson och Yngve Bergström, jag gillar dem starkt och vänskapen med dem är verkligen djup och äkta. Jag sålde en hel del av mina olika boktitlar i helgen också, kul vad mina böcker faktiskt säljer. Klicka här!

Sedan flög jag från Landvetter till Arlanda (50 min resa) och åkte direkt med en snabb bil till city och vårt möte där. Kom fram lagom till pastor Daniel Elvelycks predikan. Jag råkade tyvärr missa de etiopiska sångerna och danserna, synd eftersom jag älskar att dansa... Jag är ändå så glad att jag faktiskt hann fram precis i tid för att höra ett så fantastiskt upplyftande budskap! Vilken predikan! Daniel predikade om en av Davids hjältar nämligen den beryktade "Benaja" (2 Sam 23:20-23). "Han som steg ner och dödade lejonet i brunnen, en dag då det snöade." En predikan om en "fight" som inte var "kul" utan blodig, men också helt avgörande för Benajas framtida karriär och kommande position som kung Davids chef för livvakten... En fight, en strid på liv och död, ensam med ett lejon i en brunn en kall dag då det dessutom snöar är inte kul för stunden, men kan vara helt avgörande för vår framtid. Strid, kämpa och segra i livet!

Vi gjorde vår första insamling i "församlingsembryot" sedan den ödmjuka starten i och med årsskiftet... Vi samlade in 108 500 SEK (kontant + löftesoffer)!!!!! Med tanke på att vi var ca 70 vuxna ikväll är ju det inte så pjokigt... Vi lägger grunden för en framgångsrik och segrande cityförsamling och pionjär-glädjen vet inga gränser i det här vilda gänget hjältar! Jag tror på framtiden mer än någonsin tidigare faktiskt! Ett hjärta och en själ. En vision och en kultur. Ett folk som marscherar och ropar: "Gud ge oss Stockholm och världens onådda folk"!

Imorgon flyger jag till Bulgarien för en tre dagars "Holy Ghost Festival" i Signs and Wonders Church hos älskade Walter och Linda Zuniga!

Vi hörs!