31 mars, 2009

Rocky

Kom hem till Stockholm efter en längre utlandsvistelse igår och hade så kul med mina barn som verkligen håller på att bli stora nu. Det blev fnitter och skrattanfall när vi åt gemensam kvällsmat hela familjen, de är underbara! Maria jobbade natt så jag såg första "Rocky filmen" från 1976...


Nu ska jag se alla filmerna på lediga stunder under våren, det är ett löfte! Sylvester Stallone är kanon i rollen som "the Italian stallion" från Philadelphia, en medioker boxare och förlorare som får en chans att slåss om tungviktstiteln och "slår sig igenom" från "the hoods" och blir känd boxare! En gammal snyftsaga för män, en riktig klassiker som bara måste ses precis som "Gudfader" filmerna... Rocky tränar i kylrummet på slakteriet och slår händerna blodiga i rått kött, springer genom gatorna med tegelstenar i händerna och tränar kondition och uthållighet i trappor i stan. Jag älskar hela grejen liksom, en fighter med en enkel arbetar bakgrund som slåss för att överleva... Passionen för boxning har jag ärvt från far min som boxades andra hälften av sexiotalet... Vi är många som inte föddes med silversked i munnen men vi slåss för mer än överlevnad - vi vinner nämligen i livet speciellt sedan Jesus gjorde entré i ringen!

Ikväll samlas svenska SOS ledarstab (numera pastorsteamet i SOS Church Stockholm) hemma hos oss för bön, bibelstudie och planering! Jag längtar efter dem!

Vi hörs!