30 april, 2009

Grill på valborgsmässoafton i Stockholm med goda vänner

Maria har precis hämtat mig på Arlanda. Klarblå himmel och solsken i Stockholm idag, såå gott... Maria lagar mat och efter det ska vi en sväng till Sigtuna och dricka en kopp kaffe i vårsolen, bara min älskling och jag. Ikväll blir det grillkväll med goda vänner - livet är allt skönt... Jag är trött men skönt trött , du vet så där; "tacksamt - lycklig - allt på samma gång - trött"... Gud har gjort under, välsignat, bekräftat sitt Ord och guidat mig på äventyr och överraskningar jorden runt... Först USA sedan Thailand och nu de sista dagarna i Wien och mitt älskade Österrike.

Vienna Christian Center (VCC) upplever verkligen genuin väckelse just nu. Det var fantastiskt att få vara talare mitt i den vågen några dagar, många blev frälsta, andedöpta och helade. Igår detonerade verkligen en riktig gudsrikes bomb - helig Ande explosioner!

Jag blev bjuden tillbaka till VCC och ska snart återvända till denna fantastiska församling, tack Jesus! Det är en internationell storstadsförsamling från vilken jag lär mig massor... Tack Gud för en ny församlingsrelation precis i rätt tid! Inspiration för församlingsbygge i Stockholm city alltså!

Mitt älskade Wien...

Vi hörs!