08 april, 2009

Påsk med familjen...

Sitter vid köksbordet och försöker lära mig Pelle Karlssons gamla väckelsekristna hit; "När du går över floden" till en begravning jag förrättar i Husby Ärlinghundra kyrka i eftermiddag... Jag har lyssnat på både Christer Sjögrens och Alf Robertsons tolkningar på internet. Jag har i svagt ögonblick lovat att jag sjunger och spelar två "väckelsesånger" också (vet inte vad jag lovat riktigt men "stretch and grow", du vet?!)... Jag har haft två begravningar på kort tid nu och det är verkligen tillfällen för eftertanke. Om jag dör i natt har jag sagt allt jag behövde säga och är jag vän med alla i min omgivning?

Klicka för Christer Sjögrens tolkning av "När du går över floden..."

Påskhelgen närmar sig och imorgon flyger jag till Ronneby i Blekinge och åker sedan vidare till Sölvesborg och en gammal kär vän, nämligen pastor Tommy Lilja. Påskkonferens i Folkkyrkan Sölvesborg, jag predikar två möten... Ska bli såå kul att få träffa Tommy och Carina och deras vilda gäng igen!

På söndag eftermiddag har vi påskfest i SOS Church Stockholm på samma restaurang som i söndags nämligen Mai Thai på Luntmakargatan 63 (klicka för vägbeskrivning)... Festen börjar klockan 16:00 med thaibuffé för endast 50 kronor och sedan blir det påskägg och mycket godis till barnen, lekar, bus, påsksånger av Julia Willkander och avslutningsvis ska jag försöka predika lite... Välkommen att ta med dig hela familjen och speciellt sökarvänner på en påskfest mitt i city!

Vi hörs!