15 april, 2009

Ung och livsglad!

"Men i min tjänare Kaleb är en annan ande..." 4 Mos 14:24

Mose sände in tolv spejare bakom fiendens linjer en av dem var Kaleb. Gud sa om Kaleb när han var 40 år att hans ande var annorlunda... Hur då?! Jo, Kaleb var säkert offensiv, väldigt på, lite för mycket, passionerad, en fighter, högljud, generös, brottsligt positiv och älskade livet! Kaleb var pionjär och krigare! När Kaleb fyllt 85 år sa han till sin vän och ledare Josua; "Än idag är jag lika stark..." och "som min kraft var då, så är den än idag..." Jos 14:11. Var det så? Säkert! Ungdomlig vigör och livsglädje kommer från insidan. Jag har mött gamla 17-åringar och unga 77-åringar...


Idag har jag ätit havregrynsgröt med banan till frukost, håller på att bibelmeditera Markus evangeliet, handlar, packar och tränar... Är på väg ut på uppdrag, dvs festival i Thailand och konferenser i USA och Österrike... Jag har aldrig känt mig yngre, lyckligare och gladare ;). Pionjäranden är över mig tror jag bestämt :).

Jag har en personlig tränare och hälsokostrådgivare nu, trodde aldrig det skulle hända men under sker som bekant ;). Jag följer ett mat och träningsschema, det blir en utmaning med alla tidsomställningar och ständigt jetlag... Det finns ju inga problem bara utmaningar du vet?!



Chattade med min fru Maria i Thailand och de har visst nationellt vattenkrig på gator och torg just nu, galet kul verkar de ha... Maria och barnen lever livet och snart kommer pappa! Buddister ska få träffa en uppstånden Jesus och mirakel kommer att ske!

Vi hörs!