18 april, 2009

Vision for the City Conference

Fantastiska dagar i Shreveport, Louisiana, USA... Jag besöker pastor Denny Durons församling (Shreveport Community Church) och hans pastors och ledardagar, "Vision for the City Conference"... Igår lyssnade jag på pastor Paul Goulet från Las Vegas på förmiddagen, en av mina favortitlärare och en riktigt god vän... Kul att träffa Paul igen, sist sågs vi på en helandekonferens i Lausanne, Schweiz...

Igårkväll predikade pastor Tommy Barnett från Phoenix, Arizona - ohh vad jag njöt, vilket budskap! Tommy predikade om "behov" och att Gud bara kan göra under för dem med stora behov. Behov, menade Tommy, är faktiskt något jättepositivt och en helt nödvändig förutsättning för att vi ska kunna bli använda av Gud. Se till att du har stora behov!

Idag flyger jag och min kompis Michael Williams till San Francisco, Californien och åker vidare till Modesto där jag predikar i Glenn Barteau's församling tre möten, kul! Calvary Temple samlar mer än 7000 människor i veckan nu och växer hela tiden... Jag älskar både vännerna där och församlingen är så evangelistisk, utåtriktad och fräsch!

Vi hörs!