03 maj, 2009

Jesusmanifestation och dansuppvisning!

Igår var en fantastisk lördag! Jag var på bönemöte i Filadelfiakyrkan på Rörstrandsgatan, St Eriksplan på morgonen mellan kl 9-11 tillsammans med kristna från hela Sverige, det var gott... Det är ju alltid gott att be... Jag hade ju sovit på Sergel arkaden (plattan) natten innan och var därför ganska mosig men det var ljuvligt att få be med syskon från så många olika kyrkor... Gud gör verkligen något väldigt påtagligt i Stockholm city just nu och det märks tydligt. Jag hade förmånen att få lyssna till Södermalmskyrkans sångare och musiker i Humlegården, wow de har verkligen något friskt över sig! Jag älskar allt som föds och alla signaler som går ut från Södermalmskyrkan just nu - de är så rätt, mitt i prick och har fokus på evangelisation och lärjungaträning - ljuvligt... Tack Gud!

Linda Bergling predikade i Humlegården. Jag njöt och ögonen fylldes av tårar - Linda ärså full av Jesus, folklig, relevant utan att kompromissa med sältan i evangelium! Linda och Gunnar är stora föredömen! Vilket tryck och vilken auktoritet från Jesu Ande Linda förmedlade i inbjudan och eftermöte mitt i parken! Det blir såå gott att Linda kommer och predikar hos oss på Harvest Cry snart!

Linda och Gunnar Bergling

Mitt i den stora samlingen i Kungsträdgården där journalisten Göran Skytte talade Jesus så alla häpnade och även Filadelfiakyrkans pastor Nilkas Piensoho var en strålande Jesus kommunikatör var jag tvungen att avika... Jag hade lovat min vän Omid Dadary att komma och se när han tränar Stockholms elit i "street, hip hop" dans - jag har aldrig sett något liknade i mitt liv! Wow vilken energi, vilket drag och så mycket livsglädje! Jag njöt och fick ont i hjärtat på samma gång - det var vackert, häftigt och kul! Jag älskar dans! Kul att Omid kommer att dansa på Harvest Cry den 22-24 maj på Nalen i centrala Stockholm tillsammans med oss snart! Tack Gud för Omid! Omid är en gåva till SOS Church i så rätt tid! Jag gillar dig, kompis!

Omid Dadary

Vi hörs!