16 juni, 2009

Pressbänken...



Har precis varit och lyft i min vän Lucas Gonzales svettiga källargym. Han är grymt biffig och väldigt vältränad och coachar mig lite medans jag är här i Youngstown, Ohio... I förrgår tränade vi bröst, triceps och biceps och ikväll rygg, skuldror, axlar och mage...

Jag älskar pressbänken. Egentligen är hela livet som en pressbänk... Under press och motstånd utvecklas muskler som gör att vi orkar och bryter igenom både andligt, själsligt och rent fysiskt. Tack Gud för "livets pressbänk". Brukar tänka så när jag blir förtalad, anklagas och beskylls för allt möjligt och omöjligt. Brukar filosofera över att det nog bara gör mig gott i långa loppet när människor skvallrar om mig och sårar mig. Det är som träningsverk ungefär - man härdar ut, håller fokus och kör på. Tack Gud för pressbänken och ett kallt glas vatten! Tack Gud för fasta, bön och missionärsliv!

På onsdag börjar Harvest Cry i Gettysburg med ca 15 kyrkor i ett unikt samarbete för människors frälsning. Gäller att hålla fokus. Maria, barnen och jag tror Gud om befrielser, förvandlade liv, kraftfulla andedop och många helandeunder! Tack Jesus för genombrott! Tack Jesus for pressbänken!

Ps: Visst följer väl du med Göran Duveskog, Daniel Viklund och mig till Israel i höst?! Kolla in resan här...

Vi hörs!