28 september, 2009

Hemma i mitt kök i Tullinge...

Ja så sitter man i sitt kök i Tullinge igen då med Harar-damm i näshåren - lycklig och glad missionär... Vi bad med totalt 55 personer till frälsning i Harar Church of Joy i helgens tre samlingar - halleluja! Idag ska jag försöka vara ledig lite... Maria är visst med Adam hos tandläkaren och Alicia är fortfarande i skolan... Snart kommer alla mina älsklingar genom dörren här och den ovanliga och nästan trollska tystnaden i vårt hus kommer att brytas så fort bilen kör in på vår parkering... Jag är inte van vid tystnad märker jag... Jag är invandrare och missionär som alltid levt i storfamilj och nu är inte ens våra inneboende hemma...


Ikväll vet jag att det kommer folk - kul! Imorgon ska jag ge mig i kast med församlingsbygget i Stockholm igen! Yes! Ska bli såå kul!

Vi hörs!