03 december, 2009

Hockey med SOS staff

Ikväll bjuder Maria och jag hela SOS Church staff dvs ca 20 personer på en hockeykväll. Pastorsteamet, det utökade ledarteamet och ytterligare några vi speciellt vill uppmuntra. Spännande match: Djurgården - Modo... Emma Gustafsson, vår husförsamlingspastor (från Ö-vik) är väl den av oss som ska försöka heja på Modo mitt i Djurgårdens hejarklack där vi förövrigt köpt våra platser. Vi andra "Djurgårdsfans" får väl agera "bodyguards" så att inte Emma hamnar i klorna på några öl fulla Djurgårds-huliganer :).


Har hört ryktas att Modo visst toppar sitt lag med flera NHL proffs ikväll... Som stockholmspastor måste jag naturligtvis ta mitt ansvar och heja fram Djurgården till seger även om mitt lag i elitserien naturligtvis egentligen är HV 71...

Ikväll blir det korv med bröd, kaffe i termos och en skön kväll med mitt team...

Vi hörs!