06 december, 2009

Väldigt mycket Jesus, rådjursjakt och kortspel

Ja, precis som rubriken lyder så måste jag sammanfatta helgen i hemstaden... Mötena i Jönköpings Internationella Församling är underbara och dyrbara människor blir både frälsta och andedöpta - igår (lördag) vart det riktigt sjöslag när den helige Ande föll över alla hungriga församlade :).

Allt är sig likt ute i lilla Röshult hos min pappa där jag bor i helgen... Idag på morgonen sköts två rådjur redan före kl 09:30, vi öppnade och flådde och satt vid frukostbordet i ett varmt kök redan kl 10:30. Mackorna och kaffet smakar alltid bäst med lite koagulerat blod på nagelbanden ;). Efter frukost spelade jag gitarr och pappa sjöng gamla österrikiska folksånger och jag försökte ta en överstämma och vi bröt ut i rått och hjärligt asgarv efter tre låtar... Farsan är go - älskar honom mer och mer för varje år som går...

Ska snart in till stan igen och predika Jesus. Är lite seg i huvudet eftersom farsan vill spela kort varje kväll och igår spelades det till nästan kl 02:00... Livet handlar om Jesus för min del, väldigt mycket Jesus men lite rådjursjakt och kortspel kan aldrig bli fel heller...

Vi hörs!