02 januari, 2010

Nyårslöften

Visst gav jag ett banalt nyårslöfte i år också - inget godis eller kakätande under 2010! (väldigt unikt och annorlunda - jag vet...) Men viktigare än allt är att vi fortsätter med rätt fokus och livsstil i 2010, eller hur?! För Maria och mig innebär det att vi börjar det nya året med fasta och bön och så fortsätter vi hela året med;

- Ett starkt inre liv! (Bön, bibelläsning, fasta och lyssna, lyda och följa...)

- En vinnande livsstil! (Människofiske och lärjungaträning varje vecka...)

- Ett sunt liv! (Fysisk träning, restaurangkvällar bara vi två och så lek och bus med barnen...)

Samma vision, samma stil och samma fru ;)


Sedan tänker jag göra onådda folk festivaler, ta hela familjen på flera spännande missionsresor, ge mer aggressivt ekonomiskt in i Guds rike än något år tidigare och fortsätta predika evangelium med glädje och passion. I juni 2010 har jag predikat i hela 19 år och elden på mitt hjärtas altare brinner starkare än någonsin tidigare! Visioner radar upp sig! Livsglädje och framtidstro präglar mina tankar och ord just nu! Tack Gud för Din trofasthet!

Vad lovar du Gud, dig själv och människor i din omgivning 2010?!

Vi hörs!