07 februari, 2010

Megaförsamlingen!

Har predikat tre möten i en megaförsamling i helgen - Calvary Temple Worship Center i Modesto, Kalifornien USA... Blir smittad av excellens, organisation, professionalitet och mycket mycket mer... Deras lovsång är helt rå, vild och så smord så man blir helt tokigt förälskad i Jesus och bara måste dansa. De är 90 personer i lovsångsteamet (en normalstor församling i Europa)... Tänk dig 90 personer som fyller plattformen - sångare och musiker! Sista mötet idag kl 11:00 räknades 1700 personer, men då har vi redan haft ett möte med 1000 personer igårkväll och ett tidigt möte kl 09:00 idag med 1500 personer! De har ungdomsmöten, bönemöten och bibelstudieklasser med över 700 personer i vardera varje vecka... Storheten, påverkan och trycket här är enormt! De ärar varandra i teamet och högaktar och uppskattar tjänstegåvor smorda av Gud. Jag lär mig så mycket här...


Jag smittas av tro! Därför skriver jag som jag gör nu... Vi behöver en megaförsamling i Stockholm! Gud ge oss en ung, vild, evangeliserande, lovsjungade, missionerande, demonutdrivande, helande och tungomålstalade megaförsamling i Stockholm!
Flyger hem till Stockholm imorgon efter ett morgonpass på hotellets gym... Nu väntar mat med goda vänner och sedan ett biobesök!

Vi hörs!