14 mars, 2010

Fondue, häst och kronhjortstek!

Idag har jag predikat i två församlingar; Eglise Evangelique på förmiddagen och Lausanne Gospel Center på kvällen! Ca 10-15 personer frälsta i respektive möte, dyrbara schweiziska människor räddas för himlen! Min värd, Jean-Luc Trachsel är en sann aposteltjänst som överser fyra församlingar och arrangerar flera stora konferenser varje år i både Frankrike och Schweiz... Han är en allekumenisk man som lyckats med konststycket att samarbeta med katoliker, protestanter och nästan alla existerande samfund i Schweiz utan att kompromissa med det fulla evangeliet; dvs väldigt radikal frälsningsförkunnelse, vuxendop, andedop med tungotal som tecken, helande och demonutdrivning... Jag lär mig alltid massor när jag är med Jean-Luc!


Han och hans fru driver samtidigt ett stort företag som säljer kosmetika och både utbildar och håller på med manikyr :). Kul, friska, öppna livsglada och Jesustokiga människor som jag ber Gud ska använda för mellaneuropas frälsning! Vi äter naturligtvis ostfondue, häst och kronhjort... Jean-Luc är precis som jag sydeuropé och vi slappnar av sena kvällar med god mat, humor och skrattsalvorna avlöser varandra... Tack Jesus för en god vän sedan många år! Hoppas vi får förmånen att bjuda honom till SOS Church Stockholm inom en snar framtid...

Vi hörs!