25 maj, 2010

Under, tecken och Safari

"Kom med mig till en öde plats där vi kan vara ensamma, och vila er lite." Mark 6:31

Har precis haft en helt ljuvlig ledig dag i nationalparken Tarangire med min familj och SOS teamet... Vi stod i öppna takluckor på jeeparna och såg elefanter, lejon, giraffer och apor på så nära håll... Solsken, underbar afrikansk grönska, kuperat landskap och picknick på en utkiksplats... Vi, men mest våra barn tror jag, fick värsta äventyret idag!






Vi bad med sammanlagt 2800 till frälsning i Same, ca 1000 blev andedöpta, ca 35 befriade från onda andar och helandeundren var oräkneliga :) ! Under, tecken och safari - livet som bäst alltså!

Imorgon bjuder en pilot-vän på en flygtur över Moshi och runt Kilimanjaro i ett litet Cessna 172 - bonus och ytterligare värsta äventyret för barnen :) . Jag är lycklig som tjänar en så generös arbetsgivare... Imorgon kväll flyger jag hem till Stockholm och älskade SOS Church. Jag predikar hemma på söndag - Yes!

Vi hörs!




- Posted using BlogPress from my iPhone