02 juni, 2010

Nybakade elever och framtidsdrömmar!

Har precis kommit hem från en arabisk fest i Södertälje lite söder om Stockholm - mycket god mat men också hjärtskärande flyktingberättelser... Tänk att få finnas mitt i Stockholm och bygga ett andligt hem för alla dessa rotlösa, ödmjuka kulturer och folk som sökt sig en fristad i Sverige... Invandrarna, många ofrivilliga flyktingar, är skatter och gåvor Gud sänt till vår huvudstad och SOS Church Stockholm har sina portar ställda på vid gavel för dem alla! Välkomna! Vi har hört era SOS signaler! Vi finns för er!



Imorgon är det examens-högtid för både SOS Missionsbibelskola och SOS Ledarskola och det kommer att bli ljuvligt att både få dela ut diplom och lägga händerna på dem alla i vild förbön! Våra elever är alla nybakade och fulla av erövrande framtidsdrömmar!

Många anmäler sig till SOS utbildningar som börjar i slutet av augusti redan nu... Ansök här du också!

Vid den här tiden på året brukar jag känna mig sliten och trött... Sommaren 2010 börjar helt annorlunda dock... Jag känner mig märkligt utvilad, laddad och på G... Vad ska den helige Ande göra i sommar?! Jag är öppen för överraskningar och äventyr!

Vi hörs!