20 juli, 2010

Stockholm i mitt hjärta

Igår åkte vi med Djurgårdsfärjan från Slottskajen till ett somrigt Djurgården med paren Gisselssons och Zunigas - käkade hamburgare och skrattade och njöt en ledig kväll...


Idag korrekturläser jag mitt senaste bokalster innan den sätts och går på tryck... Det blir bokrealese i samband med församlingens ett-års jubileum i slutet av augusti! Boken med titeln Ett skådespel för världen blir min fjärde bok och jämte mina häften min nionde publikation som författare...

Min dotter Alicia, barnflicka Alisa och missionären Maria From åkte precis för att gå på "Allsång på Skansen" - kan inte bli mer Stockholm än så :).

Själv ska jag äta fiskgratäng med Maria och min son Adam i trädgården och sedan fortsätta med att dricka en kopp kaffe och läsa... Mycket arbete ikväll...

Ps. Läser faktiskt en väldigt bra bo just nu, "Victoria - prinsessan privat" av hovreportern Johan T Lindwall... Även jag har drabbats av en liten släng "royalistfeber" i efterdyningarna av sessans bröllop...

Vi hörs!