17 september, 2010

Den helige Andes arbete!

Församlingen hade nu lugn och ro i hela Judeen, Galileen och Samarien. Den blev uppbyggd och levde i Herrens fruktan och växte till genom den helige Andes tröst och förmaning.
Apg 9:31

Jag slutar aldrig fascineras av Andens arbete. När självtrycket finns i församlingarna och människor blir frälsta, döpta, andedöpta och helade utan press eller stress från ledarna då vet vi att vi befinner oss mitt i Guds underbara vilja... När ekonomiska under sker utan manipulation eller hjälp på traven från ledarna, utan Anden talar till människor som vet att nu är det tid att ge och hur mycket och till vad... Vi är med om allt detta i SOS just nu och väldigt äkta tårar av tacksamhet rinner ofta längs våra kinder och vi får svårt att prata för att det stockar sig i halsen på oss... Gud har rört mitt hjärta inte en, utan många gånger det sista dryga året och Guds godhet, trofasthet och kärlek sköljer över mig.

När Saul vände sig om för att gå ifrån Samuel, förvandlade Gud hans hjärta. Alla dessa tecken inträffade samma dag.
1 Sam 10:9

Mitt och SOS-gängets hjärtan stäms till ödmjukhet, förkrosselse och vi blir mjukare hela tiden. Guds godhet och kärlek driver ut "besserwissermentalitet", självgodhet och hurtig egenrättfärdighet. Tack Gud för den helige Andes genuina arbete med oss alla.

Och Saul begav sig hem, till Gibea, och en skara stridsmän vilkas hjärtan Gud hade rört följde honom.
1 Sam 10:26

De finns några gudsmänniskor i Sverige som jag älskar väldigt mycket och ber för ofta nuförtiden. Inte av kyrkopolitiska orsaker eller strategiska anledningar, utan bara för att Gud lagt kärlek i mitt hjärta till dem...

Jag ber för Tommy Lilja i Sölvesborg! Tommy är verkligen en förebild i tro, frimodighet och erövrarmentalitet!

Grattis på 50-års dagen Tommy!

Jag ber för Pelle Hörnmark (Ledare för Pingst Fria Församlingar i Samverkan)! Pelle har ett hjärta av rent guld och visar sann kärlek!


Jag ber för Per-Johan Stenstrand i Västerås! Per-Johan är ren och uppriktig och en sann herde och församlingsbyggare som jag beundrar!

Ja, ja... Kanske kan betyda något för er krigarbröder med lite uppmuntran från en annan, vid det här laget redan ganska ärrad krigarbroder :).

Flyger till Norge för att predika hela helgen nu... Ber mycket för vår festival på Haiti som går av stapeln den 6-10 oktober! Gud ge oss 50 000 människor i ett enskilt festivalmöte och 20 000 människor till frälsning! Herre Jesus luta dig ner och kyss staden Port au Prince blött... Kom och välsigna med genuina under och tecken!

Vi hörs!