14 september, 2010

Kaffe och mirakelberättelser...


Ty du är stor och du gör under. Du ensam är Gud.
Ps 86:10.

Mitt i en intensiv höstupptakt med jobb nästan dygnet runt de sista fyra veckorna gäller det att hitta oaserna... Små pauser mitt i vardagstressen. En kopp kaffe och en mirakelberättelse är nog min favorit, tar ca 15 minuter...


Satt med Israel, en ljuvlig etiopier, sexbarns far och trofast medlem i SOS Church igår... Israel bjöd på kaffe och några berättelser om en trofast Gud som gör under! Jag blir stämd till ödmjukhet, får rätt fokus och tar mig an arbetet med en ny och vild Jesusförälskelse i bröstet...

Undervisar på våra bibelskolor i Stockholm, arbetar med Haitifestivalen i veckan och flyger till Norge för att predika till helgen...

På fredag har vi första bönenatten av tre i höst i SOS Church Stockholm... Vi behöver be mycket nu... Vi börjar be efter SOS Youth kl 22: 00 - 02:00! Välkommen!

Vi hörs!