04 oktober, 2010

Go eftersmak och festivalfeber



Vilken helg! Vilket drag! Älskar församlingen! Igår på vårt söndags celebration bad 7 dyrbara människor en frälsningsbön och många bestämde sig för att gå med i församlingen efter en "ny medlemsträff"... Go eftersmak.


Nu har jag packat väskorna och flyger via USA till Haiti... Mediterar Markus evangeliet och viskar och suckar till den helige Ande...

Åker med min själ i handen, hjärtat darrar och hoppas och ber att Gud kysser festivalen blött! Tar inget för givet längre. Har varit med för länge. Känner mig ärrad, bruten och liten. Vet att mannen i Kristus är stark, mäktig och alltid vinner, men att mannen utanför Jesus inte duger till mycket... Hjälp mig att vara i Jesus Kristus!

Be för folket i Port au Prince! Be om frälsning och mirakler! Be för mig att jag proklamerar evangelium med passion, värdighet och glädje!

Vi hörs!