31 oktober, 2010

Jag älskar Jerusalem!


Har döpt ett helt gäng i Jordanfloden idag! Åker in i Jerusalem ikväll... Älskar Jerusalem - helig, begråten, lagd i ruiner 17 gånger, besjungen, bejublad, blodsbestänkt, profetisk, judarnas, de kristnas och muslimernas skärningspunkt, framtidens, Messias och hela världens huvudstad! Jag önskar henne bara frid!

Jag blev glad när man sade till mig:
"Vi skall gå till HERRENS hus."
Våra fötter fick träda in i dina portar, Jerusalem, Jerusalem, du välbyggda stad där hus sluter sig till hus,
dit stammarna drar upp, HERRENS stammar,
som ett vittnesbörd för Israel att HERRENS namn skall prisas.
Ty där står domarsäten, troner för Davids hus.

Önska Jerusalem frid! Må det gå dem väl som älskar dig.
Må frid råda inom dina murar, välgång i dina palats.
För dina bröders och vänners skull
vill jag önska dig frid.
För HERRENS, vår Guds, hus skull vill jag söka ditt goda.

Ps 122

Vi hörs!