14 december, 2010

Glöm inte det viktigaste i jul!


"Ty jag var hungrig och ni gav mig att äta. Jag var törstig och ni gav mig att dricka. Jag var främling och ni tog emot mig. Jag var naken och ni klädde mig. Jag var sjuk och ni besökte mig. Jag var i fängelse och ni kom till mig." Matt 25:35-36

Församlingen är en maktfaktor för rättvisa i samhället. Församlingen är instrumentet vilket Gud kan spela en så vacker melodi på om vi tillåter Honom. Församlingen är Jesu händer och fötter. Glöm inte församlingen i jul... Ge generöst in i församlingen av dina pengar och ditt överflöd!

Ge de hungriga att äta och de törstiga att dricka genom din församling! Fråga dina pastorer och ledare hur?!

- Vad kan jag ge till?
- Var är behoven störst?
- Hur kan jag vara med och hjälpa i jul?

SOS Church Stockholm önskar få kanalisera och vara med och förvalta din kärlek och barmhärtighet i jul...

Vi behöver just nu;

- Ca 60 000 kr till SOS TV!
- Ca 40 000 kr till SOS Fine Art!
- Ca 30 000 kr till SOS tolkutrustnig!
- Ca 20 000 kr till SOS missionsbaser!
- Ca 10 000 kr till SOS Youth!
- Ca 10 000 kr till SOS Kids!

Märk din gåva och sätt in en julklapp till församlingen på Pg; 830 75 50 - 7. När du köper julklappar, mat och konsertbiljetter glöm inte din församlings arbete i jul! I jul hjälper församlingen de hemlösa, flyktingar, de som sitter i fängelse och de sjuka!


Jesus sa; "Allt vad ni gjort för en av dessa mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig." Matt 25:40b.

En företagare i församlingen hade precis gett ett stort belopp till förmån för de hemlösa i Stockholm och sa till mig; "snart kommer det ytterligare en julklapp till församlingen"... Någon sa; "min dröm är att någon gång få betala en hel festival bland de onådda folken privat". Vilka församlingsmedlemmar! Vilken ande av givande och ljuvlig och inför Gud välbehaglig generositet! Maria och jag tänker ge aggressivt i jul! Kläder till de fattiga! Hjälp till flyktingar! Ekonomiska bidrag till familjer som inte har de som vi.

Vad ska du göra?!

Vi hörs!