29 januari, 2011

Undervisar och ber


Är igång och undervisar i Markham Woods Church... Såå goa människor - älskar människor förresten... Igår kväll höll jag ett bibelstudie på temat; "Apostoliska tecken". Vad utmärker en ny apostolisk era och återupprättandet av den första församlingen i de sista generationerna innan Jesu återkomst?! Vi bad för hungriga människor till frälsning, andedop och helande i flera timmar... Jesus kallade människor till helig tjänst i sitt rike och en visionär och profetisk ande var över alla. Alla satt kvar tysta, en del grät och ingen ville gå hem liksom... Gott...

Idag höll jag två bibelstudier utifrån min bok; "Präst för de som inte går i kyrkan" och sålde en hel del av mina böcker... Lär känna många nya spännande vänner här, vilda evangelister, missionärer, konstnärer, musiker mfl...

Adam och jag har precis varit ut på Ron's Harley Davidson en tur... Fetnjöt!


Imorgon predikar jag kl 09:00 och 11:00 och ber för människor igen... Älskar Jesus, tjänsten och livet mer än någonsin...

Tänker på församlingen därhemma i Stockholm och vet att alla jobbar på med sina sökarvänner, nya lärjungar och är stolt över alla våra SOS:are som är salt och ljus i Stockholm! Imorgon kl 16:00 predikar Walter - hade såå gärna hört honom! Undrar vem av våra hjältar som döper sin nyfrälste vän imorgon eller till veckan?!

Vi hörs!