25 februari, 2011

En segrande församling!

Igår klev jag upp 05:30 och började be. Var på gymmet 06:15 och körde hårt till 07:55. Maxade i bänken på 113,4 kg. Drack en proteinshake och åt omelett. Läste Bibeln och bad med min vän Chris Gilkey... Dushade, packade och hann handla lite kläder innan det bar av till Austins flygplats. Flög till New Jersey. Ställde om klockan. Jobbade med min undervisning... Längtade hem till familjen... SOS Church Stockholm är ständigt i mina tankar...



En församling som ber, fastar, krigar, lyssnar, tror, vinner, tränar, sänder och ger är en segrande församling! En församling som säger nej till skulder, skilsmässor, sjukdom, tandvärk och tror Gud om lyckliga äktenskap och starka sunda familjer är en segrande församling! En församling med glada äldre, barn och ungdomar som är fulla av liv och energi är en segrande församling! Massor av nationaliteter och kulturuttryck, alla färger och många olika språk, men ändå full enhet är en segrande församling! Omvändelser och frälsningsböner i varje möte, dopförättningar, eldsdop, fysiskt och inre helande i Jesu namn är alla tecken på en segrande församling! Vild lovsång, tungotal och kreativitet! Missionsresor, hjälp till fattiga och utslagna och en fristad och ett hem för de ensamma - en SEGRANDE FÖRSAMLLING!!!


Jag ber för dig du Jesu trolovade och vackra Guds rikes plats! Jag hälsar och tjänar dig med vördnad och djup respekt! Jesu egen kropp på jorden! Den levande Gudens församling!

Vi hörs!