06 februari, 2011

Lofoten - Nordnorges pärla


Är på väg hem från späckhuggarnas och valarnas land, eller varför inte fjäll, fjordarnas och fiskebyarnas paradis :)! Lofoten var en chockerande vacker plats på jorden och det blir nog fler resor dit... Kanske en fiske- och valsafari resa - en familjesemester och ett vildmarksäventyr som mina barn skulle älska...

Jag har gästat Betelförsamlingen i Leknes och predikat, undervisat och bett för hungriga norrmän hela helgen... Många sökare blev frälsta och ca 15 blev andedöpta och sprutade lyckliga på sina nya hemliga bönespråk (tungotal)... Evangelium är bäst! Jesu Ande så ljuvlig :)!

Linnea Hagenfors och Eli Solkbakken från SOS var med och ledde lovsång...


Nu sitter jag på Gardemoens flygplats i Oslo och dricker kaffe och Farris (norskt mineralvatten) och försöker sammanfatta intrycken... Nordnorge är vackert och de norska norrlänningarna jag träffat genom åren i Hammerfest, Alfta, Tromsö, Lofoten och Bodö är ödmjuka, jordnära och varma människor!

Snart är jag hemma i mitt Stockholm igen :)! Mina drömmars stad, platsen Jesus kallade mig att betjäna och folken som jag älskar av hela mitt hjärta!

Snart börjar våra Ledardagar!

Vi hörs och ses!