22 februari, 2011

Världen behöver män!

Chris Gilkey (fd marinsoldat) tog med mig till en skjutbana här i Austin, Texas på vår lediga måndag igår... Så kul och typiskt Texas på något vis ;). Vi sköt lerduvor i fler timmar! Blåmärkena på min högra överarm och axel säger mig att vi hade väldigt kul igår! Män blir pojkar på en skjutbana med en Winchester 1400 i händerna och lerduvor som flyger in från alla håll och kanter :). Efter hagelskyttet blev det pistolskytte och jag sköt med två av mina favoriter; en Colt Commander 45 och en österrikisk Glock 357... Maskulin gemenskap och uppsluppen pojkfaktor på högsta nivå ;). Jag sköt väldigt bra igår och somnade med ett nöjt leende på läpparna - även om Chris var lite bättre och vår instruktör Wes ett proffs...


Vi åt stek och sallad på kvällen, spelade kort och satt sedan i bubbelpoolen i familjen Gilkeys trädgård i djupa andliga samtal i flera timmar... Vilken dag! Vilka vänner :)!

Idag ber och mediterar jag över behovet av riktiga män i Guds rike och världen. Manlighet sitter ju inte i skytte, stekar, pressbänken, muskelmassa eller den råa jargongen och de hjärtliga skratten i första hand. Mannens trygga identitet och livsglädje ska istället springa upp från en bra Gudsrelation och att han tar ansvar för sin familj och samhället. Mannen och sann manlighet är viktigt. Skäms inte för att du är man! Din fru behöver en man, inte en toffel. Dina barn behöver en mans fasthet, uppmuntran och beskydd. Gud älskar män. Gud skapade oss man och kvinna. Min Maria är kvinna, inte jag. Hon är min kvinnliga sida - jag har ingen. Jag har inget behov av att vara feminin. Jag gifte mig med en kvinna, hon är feminin och jag älskar det.

Vaka, stå fasta i tron. Var manliga och starka.
1 Kor 16:13

Ber för SOS Church idag! Ber att våra män ska vara starka och ta ansvar! Ber för våra familjer! Ber att fler starka familjer ska gå med i församlingen!

Vi hörs!