07 maj, 2011

Den helige Ande är smartare

Handlade andlig framgång bara om att vara så professionell, relevant och uppdaterad som möjligt så borde massor av församlingar i Skandinavien växa explosionsartat... Det är inte så. Kunde vi producera under genom att tekniskt och disciplinerat följa checklistan eller instruktionsboken skulle alla tyska och österrikiska församlingar vara mirakelcenters. Det funkar inte så.


Den helige Andes ledning är ibland att handla rakt emot förnuft, för stunden ytliga känslor och till och med min egen vilja... Rena och kärleksfulla hjärtan som säger;
- Jag vet inte så mycket mer än att jag älskar, vill följa, och att Anden vet bäst och alltid bättre än mig.
Krossad, mjuk och dödad. Levande bara för att Han gjort under. Förundrad till tårar för att Hans vägar är så mycket högre än mina. Jag vilar och vet - den helige Ande är smartare än mig :).

Vi hörs