09 december, 2011

Lycklig...

Är pastor hemma i Stockholm och njuter...Träffar med nyfrälsta, lifecoachingsamtal med församlingsmedlemmar, vigselsamtal, ledarsamlingar, bönesamlingar, undervisar på vår bibelskola (åk 1) och bibelsamtalar med våra elever på vår pastorsutbildning - SOS Ledarskola. Intressanta ämnen också - "Jesu helandetjänst" i åk 1 och "Församlingen i det multietninska samhället" i åk 2... Våra elever kommer från hela världen och är så ambitiösa. Ja, allt är fantastisk faktiskt! Bara du som fattas! Ansök till skolan här! Vi antar nämligen elever både vid terminsuppstart i januari och i augusti i 2012!

Möten med företagare och blivande företagare, förbereder söndags predikan och håller mentorsamtal med alla våra pastorspar (6 par) den här och nästa vecka...Snart kryssning med 84 SOS ledare till Finland också - sååå kul!

Jag njuter kungligt och älskar att bygga församling i Sveriges huvudstad! Stockholm mitt älskade Stockholm...Stockholm är min livs kallelses stad och där jag vill leva, tjäna Jesus, tvätta folkets fötter och en gång också dö lycklig och mätt...

På söndag blir det dopfest igen - såå ljuvligt med alla förvandlade liv!

Försöker träna, köra Adam till karaten, Alicia till ridskolan, handla och allt annat som hör vardagen och familjelivet till, ja.., du vet säkert vad jag menar...
Min pojk Adam

Snart har vi julshow dagarna 16-18/12 - glöm inte köpa biljetter till alla dina arbetskamrater, grannar och vänner.

Vi hörs!