01 februari, 2012

En cool affärsman



Han ringer nu och då. Vi träffas fyra-fem gånger om året. Han bor utomlands. Vi är inte bara goda vänner, vi är "partners". Han är en förbundsvän en paktsbror, hoppas du förstår vad jag menar. Vi behöver varandra för att kunna utföra våra respektive himmelska kallelser och uppgifter. Vi respekterar varandra. Vi manipulerar inte men talar alltid från hjärtat. Vi är raka, helt ärliga och uppriktiga.


Han hälsade på mig i Stockholm för ett tag sen. Vi åt gott tillsammans, vi läste Bibeln och bad tillsammans. Han bad om att få investeringsförslag och olika missionsprojekt presenterade för sig. Jag presenterade 6 olika projekt.


Jag är hans förebedjare och präst och han är min missionspartner. Vi njuter av att vara tillsammans. Han betjänar mig, stöttar och hjälper och jag honom.


Han är kung på sitt område. Han är en mycket skicklig affärsman med en alldeles enastående och gudagiven förmåga att förvärva rikedomar. Han förlöser kapital för Guds rike men skapar också sysselsättning och inkomster för sååå många människor i samhället. Han bygger Guds rike praktiskt och konkret. Han har ett apostoliskt kall som affärsman och jag samma kall som missionär och församlingsbyggare. Våra tjänster hänger ihop. Vi behöver ödmjuka oss inför varandra. Jag behöver honom och han mig.


Han reste hem. Han bad. En månad senare förde han över en enorm gåva till SOS. Det var inget mer med det liksom. Inget tjafs. Han vill inte att någon vet. Jag skriver därför anonymt. Han gjorde det inför Gud. Han gjorde det den helige Ande bett honom göra. Han lydde sin Gud. Utförde sitt kall. Han är glad och lycklig.
Han får sin lön från himlen. Han vandrar i Guds välbehag.


Jag har flera sådana gudsmän som partners. De är starka, principfasta ledare. De syns och hörs inte. Du ser dem inte på vår plattform i strålkastarljuset. De är ljuvliga att vara tillsammans med. Jag är rik. Jag talar inte nödvändigtvis i kronor och ören nu. Jag är rik som har riktiga förbundspartners. Jag är rik som har riktiga vänner. En del ger miljoner till SOS i enskilda gåvor andra några hundralappar men alla lyder de Gud och står tillsammans med mig i visionen för de onådda och missionsbefallningens förverkligande!


Jag njuter lika mycket när jag leder tusentals människor till frälsning i våra olika festivaler runt om i världen som min vän av att få ge. När jag predikar helande och öppnar blinda ögon, döva öron och rycker människor ur rullstolar i Jesu namn är jag som fisken i vattnet! Jag njuter när den helige Andes kraft faller på tusentals hungriga som blir döpta i himmelsk eld och börjar tala i tungor. Jag gör mitt kall. Jag planterar och bygger församlingar. Jag njuter av att få lyda Anden. Mina vänner, affärsmännen, njuter av att få göra skillnad, ge och förlösa mission i ändens tid. De gör sitt kall.


Min vän följer Gud. Jag följer Gud. Han är trogen sitt kall och jag mitt. Så är det bara... Inget mer med det liksom. Jag älskar dig min bror :)!


Han är en cool affärsman ;)! 


Vi hörs!