07 februari, 2012

RON KOMMER!


Är sååå glad att Ron Johnson kommer till Stockholm på torsdag... En sann apostel kommer till SOS Church till helgen! En man med så mycket vishet, tyngd och livserfarenhet. Min mentor kommer! Jag är lycklig! Ron har betytt så mycket för mig genom åren...

Träffade honom för ca 10 år sedan... Precis när jag verkligen behövde honom - sann himmelsk timing... Hade predikat drygt 10 år då och visste inte att livet skulle förändras så drastiskt och snabbt inom något år, som det faktiskt gjorde. Jag var evangelist i svensk Pingströrelse på den tiden. Predikade på Nyhem, Lapplandsveckan, Evangelistveckan och i alla stora pingstförsamlingar i landet. En ljuvlig tid som jag är sååå tacksam för och ser tillbaka på med värme. Såå många blev frälsta och andedöpta! Tack Jesus! Jag blev någon slags ungdomsguru i frikyrkligheten med en evangelistisk missionsorganisation vid sidan om :) Tidiga SOS ägnade sig endast åt festivalverksamhet mot onådda folk och litteraturspridning...

Allt förändrades i mötet med Ron. Min andlige far öppnade ögonen på mig och jag introducerades till det "apostoliska"... Vi gick snabbt från evangelistisk verksamhet till apostolisk, dvs församlingsplanteringar på de olika missionsfälten, reproduktion i andliga söner och döttrar genom bibelskoleverksamhet samt författande av flertalet böcker och skrifter. Allt förändrades - vi började sända ut missionärer och starta upp baser och missionskontor i bred och aggressiv omfattning... Sverige exploderade ;) men det gjorde också den internationella tjänsten och partnerkontakter med andra apostoliska centers över hela världen inleddes. Jag fick för första gången i livet, verkliga och riktiga paktvänner i både apostoliska pastorer och affärsmän över hela världen... Tack Jesus! Allt blev bättre! Det är ljuvligt att gå med Gud! :)

På lördag predikar Ron Johnson hos oss på en Ledardag som börjar kl 09:00! Välkommen! Se program och schema här! På söndag predikar Ron i båda våra celebrations i SOS Church kl 12:00 och 16:00!

Vi hörs!