01 juli, 2012

Därför dricker jag inte alkohol


Först måste sägas att det behövs vare sig bibliska eller andliga argument för att vara spik nykter och absolutist. Tänk på alla alkoholrelaterade trafikolyckor och brott och all misshandel som skett på fyllan. Så mycket sorg, förtvivlan, blod och utslagna tänder guppar i kölvattnet på lyxyahten med kulörta lampor mellan masterna... Det började med skrattsalvor, citronskiva på grogg-glasets kant och ett parply i drinken och slutade med salta tårar efter otrohet och slagsmål...
Alla barn borde få växa upp i trygga hem utan alkohol och droger. Alla kvinnor borde få älskas, smekas och uppvaktas av nyktra och respektfulla män...

1) Kristen kärleksplikt. Läs Luk 17:1-2, Rom 15:15, 21.

Jag vill aldrig genom min livsstil vara orsak till någons fall. Hjälp mig Gud att aldrig vilseleda någon som är svag och kämpar för ett nytt liv och sin nyvunna nykterhet...

2) Avskild för helig tjänst. Läs 3 Mos 10:8-10, 4 Mos 6:1-3

Jag är präst inför Gud och satt att tjäna mänskligheten som ett exempel värt att efterföljas - hjälp mig Gud!

3) Ett sunt och tryggt liv. 

Min familj och mina vänner njuter när jag är helnykter. De förtjänar mer än fyllesnack, svordomar och ångest... Jag vill njuta livet 100% och förblir därför nykter...

Vi hörs!