24 oktober, 2012

Jesus står i innerstan och väntar!

För fyra år sedan nästan exakt... Mitt i en lång fasta drömde jag att Jesus stod på vattnet och ropade. Vi tvingades ur båten och alla dåvarande lojaliteter. SOS gick på vatten och det bar. I min profetiska dröm blev jag rädd när jag varken såg den gamla båten eller Jesus efter ett liten promenad på vattnet. Det var mörkt, dimmigt och ruskigt ensamt... Jag ropade; "Jesus, var är du?!" Han svarade; "Jag står i innerstan och väntar!" Jag vaknade på hotellet i Aalesund, Norge och visste att nu skulle SOS Church Stockholm födas. Vi proklamerade församling på Jesu egen befallning den 29/8 - 2009! Jesus stod på vattnet och väntade på oss. Han stod i innerstan.

I tre år har vi huserat på Warfvingesväg 26 i Stadshagen. Men nu händer det grejer kompisar! :) En stor och omfattande vattenskada driver oss ur våra lokaler på Kungsholmen. Vi har varit trångbodda länge redan. Nu tvingas vi expandera och växa! Tack Jesus!

Vi hyr därför Polstjärnan på Sveavägen 77, från söndag och framåt! Hur länge? Vi vet inte. Tillsvidare helt enkelt. Helt rätt i tid. Märkligt bra timing på "olyckan" faktiskt ;) Jag känner mig lycklig, pirrig och pojkaktigt uppsluppen inför vår flytt. Vi är nog lite konstiga i SOS, men lyckliga... Vårt inre och våra hjärtan är alltid brottsligt positiva och tror att Gud som är god, leder oss framåt, uppåt och vi har därför också ständig tillväxt! :) Nu ska vi upp ur källaren! Nu ska vi bli ännu mer centrala och synas och höras!

Vi kör dubbla Celebrations i en modern konferenslokal med plats för drygt 400 personer mitt i city där vi hör hemma. Söndagen den 28/10 kl 12:00 predikar jag och kl 16:00 predikar allas vår Walter Zuniga - välkomna!!! Redan nu på söndag alltså! SOS kids håller stort barnmöte som vanligt på vårt tidiga celebration och barnpassning på eftermiddagen...

Allt blev större sedan vi kom in till Stockholm city! Större festivaler, större missionsteam, större ekonomi, fler nyfrälsta och döpta, fler dotterförsamlingar hela tiden och multiplikation på alla områden!
Dar Es Salaam, Tanzania Juni 2012

Tack Jesus för en ny era och en ny tid! Tack Jesus för Polstjärnan som visar oss vägen! Tack Jesus för tillväxt och en kallelse som hela tiden driver och tvingar oss att vara pionjärer!

Hitta till Polstjärnan: Hoppa av på tbane stationen Odenplan, adressen är Sveavägen 77. Det ligger precis vid korsningen Sveavägen-Odengatan. Klicka här för karta!

Vi ses på söndag!