09 januari, 2013

En ny tid!

"Jag har ingen som han, ingen som så uppriktigt kommer att ha omsorg om er."  Fil 2:20

Aposteln Paulus ord  om den andlige sonen Timoteus passar så väl när jag här med stolthet meddelar att Walter Zuniga sedan i söndags (6/1) är officiellt insatt som föreståndare för SOS Church Stockholm! Ledarteamet i och vår moderförsamling har trygga herdar i Linda och Walter och arbetet kommer expandera starkt!

Photo: Gott nytt år och massa kärlek från Zunigas

 

"Men ni vet att har hållit provet. Som en son vid sin fars sida har han stått tillsammans med mig i arbetet för evangeliet." Fil 2:22

Aposteln Paulus fortsättning i samma text stämmer så väl in på Daniel Elvelyck. I söndags var det utsändningsgudtjänst för Daniel och Stephanie och deras tre guldklimpar. De flyttar förhoppningsvis redan den 17/1 till Modesto i Californien och  församlingen The House. De ska bygga upp SOS västkust-kontor och samtidigt både plugga och undervisa på Kings universitet.



Daniel Elvelyck avslutningspredikar nu på söndag den 13/1 - missa inte det för något i världen mina vänner! Det blir superstarkt!

Vad ska du göra nu då, Johannes?! :)

Nu kommer jag äntligen till min fulla rätt. Ska bara vara festivalevangelist, författare och pappa till alla våra församlingar... Jag ska representera SOS familjen! Jag ska vara förebedjare och evangelist! SOS har ett tryggt hem och starka pastorer och ledare... Nu är det äntligen möjligt att fullfölja ambitionen vi haft från det att vi startade SOS Church Stockholm. Rätt man på rätt plats.

Fortsättningsvis predikar jag en söndag i månaden i Stockholm och både leder och undervisar på vår Ledarskola. SOS Church Stockholm är och förblir min bas för aggressiv onådda folk mission!

Det blir det bästa av Walter och det bästa av mig. Det blir expansion på alla fronter och större festivaler, fler böcker och vassare förkunnelse! :)

Gläds över vår framtid!

Vi hörs!