08 februari, 2013

Att vara mamma med passion!


Gård och gods är ett arv från fäderna, en förståndig hustru en gåva från Herren. 
Ords 19:14

Min Maria är mamma och väldigt stolt över det! Hon bygger vårt hem och fostrar våra barn med hela hjärtat och 200 % engagemang. Hon är grymmast av alla mammor jag vet ;)!


Hon är utbildad sjuksköterska sedan många år och har verkligen lyckats i sitt yrke och gjort en fantastisk karriär och fått många förtroendeuppdrag på Huddinge sjukhus där hon är älskad arbetskamrat. Hon pluggar extra kurser på universitetet med jämna mellanrum och är fortfarande hungrig på att lära och leva. Hon är verkligen en förebild för mig. Hon är en fantastisk kvinna och min bästa vän.


Blev Maria tvungen att välja mellan utbildning, karriär och titlar och att "bara" vara mamma - valde hon mamma direkt och helt utan att tveka. Hon är mamma med passion! Hon är mamma till sitt hela väsen!
Alicia och Adam är hennes liv!

Alicia, Adam och Maria vid Niagara fallen...

Maria var väldigt ung när vi blev ett par och var först bara min roliga, galna och snygga flickvän. Jag föll för hennes skrattgropar och hennes rumpa i tighta jeans... Jag var hennes allt utan konkurrens. Men det var då det ;). När hon blev gravid förändrades allt... Hon började bygga bo, blev försiktigare och förändrades till sin personlighet men jag älskade förändringen - hon blev mamma helt enkelt. Jag älskade henne mer och mer... Idag är jag tokig i henne!

Hon är missionärs- och äventyrsmamman som korsar floder med barnen på ryggen och shoppar spännande grejer på marknader över hela världen. Hon hittar pilbågen, slangbellan, jättesnäckan och har alltid lyckats göra våra barns liv till en fest på varje resa. Hon skivar upp vattenmeloner och ananas i skumpiga minibussar och sjunger och hittar på lekar... Jag beundrar dig, älskling... Du torkar spyor från kinder och svett ur stekheta pannor och skrattar och gråter med oss.

Maria, Alicia och jag i Indien, Alicias första missionsresa!

Alicia och Maria på marknad i Tanzania...

Hennes barn står upp och välsignar henne och hennes man berömmer henne: Många duktiga kvinnor har funnits, men du överträffar dem alla.
Ords 31:28-29

Snart är våra barn stora... Du är allas vår hjältinna! Du gjorde det! Du lyckades! Nu är du förebild för en hel armé av unga SOS mammor och jag är mer kär i dig en någonsin!

Snart är du bara min tjej igen - blir inte fel med lite mindre konkurrens heller faktiskt ;).

Vi hörs!