01 juni, 2013

Är du född någonstans mellan år 2000 - 1994?!

Sitter i en hotellrestaurang i Charleston, West Virginia och skriver... Predikade hos min vän pastor Ron Crum i församlingen Kings River, St Albans igårkväll. Slängde in en handgranat som jag gav namnet; "No matter what Faith" och mötet exploderade i vild bön som aldrig ville sluta! Ska predika i en av Rons dotterförsamlingar i Kanawha City ikväll och i ytterligare två möten i moderförsamlingen imorgon... Jag vet att Jesu Ande kommer frälsa, hela och döpa i eld!

I veckan hade jag förmånen att få tala på min bäste vän Jeff Leakes "Ignite" i Pittsburgh. Hans apostoliska nätverk "Reach Northeast" har växt från ca 20 ledare när vi träffades för första gången till drygt 400 ledare samlade i onsdags och torsdags... Talare var Greg Surratt, ledare för ARC, pastor Brad Leach, City Life Church, Philly, pastor Brian Bolt, City Reach Network och naturligtvis allas vår storebror och egen hjälte Jeff! Vi älskar dig! Vi hejar på dig! Du har redan startat 21 nya dotterförsamlingar i USA utifrån din församling APC! Nu springer du med visionen 100 nya församlingar på 10 år! Tack bror för din trofasthet och offervilja! Tack helige Ande för ditt arbete genom Jeff och Melodie Leake! Vill bli som dig när jag blir stor...

Många gensvarade på inbjudan om att bli församlingsplanterare och missionärer!

Börjar en 10 dagars fasta idag. Varför berättar du det, Hannes?! Ska inte det vara en hemlighet mellan dig och Gud? Jo... det brukar det ju vara... Men... Jag vill att fler ska hänga på! Jag ber naturligtvis för våra festivaler i Tanzania i juni och juli. Ber att döda ska stå upp och att det ska fortsätta regna "änglabröd" från Guds himmel - apostoliska mirakel och ekonomi! Men nu känner jag något helt nytt i min ande! Jag har börjat be för nästa generation! Ber för alla födda mellan år 2001 - 1994... Mina barn "Alicias och Adams generation" - dvs alla mellan 12 och 20 år. Ber för att vi ska få vara med att träna, sända och backa upp dem! Vill leva mitt liv för att inspirera och utmana dem att tro! Ni ska vinna världen! Ni ska avsluta Jesu egen missionsbefallning till de onådda folken! Ber att alla födda på 60, 70 och 80-talet ska bli andliga mammor/pappor och storasyskon till nästa våg! Herre! Hjälp oss i SOS att leva för, backa upp och tro på nästa generation!

Är du född på 90- talet?! Jag längtar efter att få se dig på någon av våra bibelskolor! Jag vill arbeta i team med dig och dra iväg på vilda missionsäventyr med dig! Jag vill lära dig tro, be och höra den helige Ande! Jag vill lära dig hela sjuka och kasta ut demoner! Jag vill leva Apostlagärningarna med dig! Maria, jag och hela SOS gänget längtar efter dig!

Allt växer nu! SOS tar av! Vi har aldrig varit starkare! Precis som min schäferhund hemma i Stockholm gick från att vara "lille Tyson" till att plötsligt bli ett vilddjur med bredaste och fetaste nacken så växte också SOS upp. Tyson skrämmer plötsligt både små och stora barn mellan 5 och 85 år - hur gick det till?!  Tyson var ju vår söta lilla valp?! Vad hände?! Så växer nästa generation upp! Så kommer plötsligt nästa våg! Nu skickar vi snart ett stort team till Beirut, Libanon för ytterligare en församlingsplantering! Nu drar snart över 200 teamare iväg till Afrika på missionsfestivaler från Sverige, Norge och USA! Vilda SOS:are! Vi kan inte stoppas! De Gud har fött vinner!



Välkommen till SOS Missionsbibelskola och SOS Ledarskola i höst!

Vi hörs!