06 november, 2013

Hemma i underbara tropiska Afrika

Kom fram till staden Moshi i norra Tanzania, ett stenkast från mytomspunna Kilimanjaro berget, igår kväll... Resan hit tog nästan två dygn. Pga väderkaos i Amsterdam blev jag ombokad via Nairobi och förlorade mitt bagage... Hann att träffa käre biskop Wilfred Lai och be för Kenya - tack Jesus!

I Moshi regnar det och är lerigt - det ska ju inte regna nu egentligen då det är torrperiod. Men klimatförändringarna drabbar ju som bekant hela världen. I första festivalmötet ikväll dansade vi trotsigt i leran och regnet. Kort uppehåll och jag hann predika och göra en frälsningsinbjudan! Drygt 700 blev frälsta! Tack Jesus! Under mirakelbönen började det ösregna igen...


Jag försöker handla kläder i min storlek som inte verka finnas... Tvättade mina byxor i handfatet nyss... Huvudet snurrar lite... Är du deppig? Nej! Tvärtom. Lycklig. På riktigt. Född till missionär och mitt i Guds vilja. Älskar att vara hemma i tropiska och underbara Afrika. Jag undervisar evangelister varje morgon och njuter umgänget med mitt team i bön och hårt arbete... Är så stolt över vårt praktiska team som lyckats resa både plattform, storbildsskärm, ljud och ljusrigg i regnet och leran!


Be för oss! Vi behöver ett vädermirakel!

Vi hörs!