09 november, 2013

Utrikesministern och Jesus mirakler!

Ikväll kom Tanzanias utrikesminister, Mr Bernard Membe, och höll tal till mig och hela SOS från vår festivalscen! Han tackade oss, på regeringens och president Jakaya Kikwetes vägnar, för våra insatser i Tanzania. Det var stort och jag blev personligen väldigt uppmuntrad och rörd. Han kom på sin födelsedag och jag ledde hela festivalpubliken i "Happy Birthday". Våra värdar Glorious och Josephine Shoo gav honom en vacker tavla som födelsedagspresent!

Han sade skämtande i sitt tal, att jag borde gifta mig med en kvinna från Tanzania så han kunde ge mig medborgarskap i landet. Jag svarade att det är för sent och att jag redan är gift med drottningen i Sverige ;)


När vi samtalade på tu man hand uttryckte han att regeringen var tacksam över att jag alltid ber för dem på våra festivaler... Han vill att jag tar kontakt med honom när jag kommer till Dar es Salaam nästa gång. Detta för få till ytterligare träffar för att samtala om hur vi kan samarbeta. Han lovade att framföra mina varma hälsningar och välsignelser till president Jakaya Kikwete och premiärminister Mizengo Pinda.

Efter vild lovsång och svettig dans i 42 C värme i skuggan, döpte vi ett 20-tal i vår stora portabla dopbassäng!

Sedan var det äntligen dags att predikade Guds Ord och många blev frälsta. I slutet på mötet exploderade hela festivalplatsen med mirakler igen! Döva, förlamade och blinda blev friska!

Tack Jesus för favör på alla fronter! Vi älskar att representera ditt rike!

Vi hörs!