06 februari, 2014

Idag och imorgon!

Sitter och skriver på Scandic Vulkan Hotell i Oslo. Har undervisat två dagar Oslo Filadelfias Bibielskola. FBO har 160 elever i år och igår blev ca 25 andedöpta och började spruta i tungor sista lektionen! Älskar hela lärarstaben och församlingen här och undervisar här för 15 eller 16:e året i rad! Åt frukost med min gode vän Stephan Christiansen, Jesus Church idag och predikar i Filadelfia Strömmen imorgon kväll och på lördag...


Familjen Amritzer vägrar helt enkelt och sonika att leva i det förflutna. Igår är faktiskt historia. Vi är tacksamma för segrar, semestrar och olika framgångar vi fått uppleva men vi är definitivt inte nostalgiska  och tycker inte det var bättre förr...

Fråga inte: Hur kommer det sig att det var bättre förr? Det är inte av vishet du frågar så.
Pred 7:11

Du kan inte vrida klocka tillbaka, min vän. Det går inte att leva om svunna dagar. Du kan bara dra lärdom av historien så att du inte måste upprepa det som var negativt eller uppfinna hjulet på nytt. Historien lär oss hur vi ska leva bättre idag och imorgon. Hoppas du fattar vad jag menar, kompish?!

När jag reflekterar över mitt liv och hur det är just nu blir jag såå lycklig...

Är tacksam för att vår församling växer, vår bibelskola växer, våra festivaler växer och vi döper nyfrälsta och stormar framåt! Allt spritter av liv och framtidstro! Den här våren och sommaren kommer bli så bra! Den 1-2 mars släpper jag en ny bok på tema familj. Både Marie Nylen, Levande Familjer och Pelle Hörnmark, Pingst kommer som hedersgäster till vår församling den mycket speciella helgen! Missa inte det! Det blir fest!


Det blir festival i Pakistan i mars och Missionskonferens i slutet på maj!

Stephan och Anne Christiansen, Jesus Church,  Oslo och Scott Howe, Evoke, Orlando, Florida  besöker  oss på "Mission 14" den 30/5-1/6. Det blir inriktning på hur vi ska ta världens megastäder för Jesus och därför har vi satt underrubriken "Tools for Urban Mission". Spännande, kreativa och mycket praktiska workshops kommer erbjudas i hur vi uttrycker vår tro genom konst, dans och annat bus!

Stephan och Anne...

Scott Howe kommer med ett team från Evoke Ministries och kommer ha kreativa workshops...

Wow! Framtiden är vår! Tack Jesus!

Vi hörs!