11 mars, 2014

Guds Ord bär inte bojor!

Tänk på Jesus Kristus, som är uppstånden från de döda och som har kommit av Davids släkt enligt det evangelium jag predikar. I dess tjänst är det jag lider och till och med bär bojor som en förbrytare. Men Guds ord bär inte bojor.
2 Tim 2:8-9

Drygt 60 000 människor samlades sista kvällen i Sialkot!

Sitter trött på flygplatsen i Istanbul på väg hem till mitt älskade Stockholm. Snart lufsar jag runt i Adidas shorts och brottarlinne i köket hemma i Tullinge igen. Om bara några timmar spelar jag kort och dricker kaffe med Maria och mina tonåringar...


Ska ändå försöka sammanfatta en storslagen festivalvecka i Sialkot, Pakistan. Vi samlade 115 000 människor "live" i tre stora "open air" samlingar! Publiken växte från knappt 20 000 på fredagskvällen till
35 000 och slutligen 60 000+ på söndagens finalkväll! (Polisens siffror inte våra egna) Vi uppskattar just nu att ca 35 000 dyrbara pakistanier bad en frälsningsbön med oss och ett gediget uppföljningsarbete är redan i full gång. Lärjungar till Jesus ska göras, undervisas och tränas! Allt vårt uppföljningsmaterial tog slut!

Jesus döper i helig Ande på pastorsseminariet!


Vi samlade ca 500 pastorer och evangelister i två dagars seminarier med fokus på församlingsplantering och kraftevangelisation. Ungefär 80 blev andedöpta och började spruta i tungor för första gången i sina liv när eld från Jesus föll på dem! Han döper som bekant fortfarande i helig Ande och eld! Tack Jesus!

Jesus bjöd oss på en parad av mirakel varje kväll! Blinda, döva, stumma och förlamade blev omedelbart friska och skrek och grät ut sina berättelser från plattformen! Sista kvällen försvann flera tumörer!

Jesus öppnar döva öron!
Sabia här bredvid mig hade varit demonbesatt i 22 år men Jesus satte henne 
fullständigt fri!
Soleyman hade varit döv sedan liten, men denna kvällen började han höra igen!

En liten kille (7år) som haft en stor tumör precis jämte pungen drog ner sina byxor helt ogenerat och visade oss att den försvunnit! Föräldrarna grät och jublade i kapp! En kvinna berättade att hon inte längre kunde hitta eller känna den stora tumören i sitt vänstra bröst längre! Ja! Antingen ljuger människor väldigt bra eller så gör Jesus stora under. Vad tror du? Jag tror på UNDER!!!

Kiran hade bröstcancer, men under helandebönen försvann tumören!

Vi fick också se Guds omsorg på många olika och väldigt spännande sätt. Favör med polismyndigheten, chefsmullan mfl. Spännande också att få höra hur genomtänkt speciellt de lokala pingstförsamlingarnas
uppföljningsstrategier var och är. De kommer döpa tusentals! Jag har inga tvivel om det!

Tack Jesus! Tack till alla bedjare! Tack till alla finansiärer! Tack till det trofasta och hårt arbetande festivalteamet! Tack till min älskade festivalgeneral Peter Almqvist - utan dig funkar inget...

All ära till vår store Gud!

Vi hörs!