27 april, 2014

Apostoliskt beskydd

"Gud har i sin församling för det första satt några till apostlar" 
1 Kor 12:28a

Spenderar 5 dagar i Orlando, Florida med min mentor sedan många - pastor Ron Johnson... Ron är kärleksfull och tuff. Han har ett stort fadershjärta och en aggressiv tro. Han är min apostel. Jag lät mig adopteras för ca 13 år sedan. Tack älskade Gud i himlen för fristaden du gett mig här hos Ron och Sandy...



Det är så skönt att få underordna sig andlig auktoritet, fostras, skärpas, tillrättavisas och göra räkenskap med jämna mellanrum. Ett apostoliskt faderskap och beskydd är så betydelsefullt. Tack Gud för de andliga lagarna! Att underordna sig av hela hjärtat och verkligen ge sig till en starkare tjänst - är sann frihet och föder livsglädje!

Ber att alla mina bloggläsare skulle förstå hur viktigt just mentorskap och andligt faderskap är. Ber att ni alla söker efter just detta för era egna liv om ni ännu inte har det så...

Herre fortsätt bygg SOS Church Stockholm till ett apostoliskt center och förrådshus för alla folk! Helige Ande hjälp oss!

Vi hörs!