25 mars, 2009

En SOS krigares livsstil!

Efter två dagars underbar ledighet kommer vardagens arbete ifatt och kysser mig som ett expresståg. Det var länge sedan jag var ledig två hela dagar i sträck en vanlig arbetsvecka. Eftersom Maria kom och överraskade mig så blev det ju lite speciellt just nu... Annars har jag alltid trott på att vänja kroppen vid att sova ganska lite, motionera och fasta regelbundet. Disciplin har jag alltid tyckt är ett vackert ord!


Min vardag som mobil missionär, präst för de ickekyrkliga och ledare för Mission SOS är nog ganska annorlunda än ett 7-4 eller 8-5 liv... Resor, ständiga tidsomställningar och alla olika språk och kulturanpassningar... Idag börjar jag snickra på en begravning, två bröllop och mina predikningar inför nästa helg i Philadelphia. Vi förhandlar på en mycket intressant lokal på 770 kvm för vår församling, bibelskola och vårt missionskontor i Stockholm den här veckan också och det blir därför flitig sms kontakt med Stockholm. Spännande! Jag hinner nog bara påbörja de olika utkasten eftersom jag har ett lunchmöte idag och även vill hinna briefa min personal här i USA. Min internationella sekreterare Martina på vårt USA kontor behöver tid med mig för att hon ska lyckas sy ihop mitt reseschema... Imorgon har jag planerat ytterligare en administrativ dag, tack och lov!

Snart är jag på festival med våra amerikanska och svenska bibelskolelever i Thailand! Det ska bli såå kul och jag ber och står i tro för mycket under och tecken bland studenterna på Khon Kaens universitet! Mitt i allt som händer i mitt liv så är nog ändå min största källa till glädje församlingsembryot, SOS Church Stockholm... Vi har knappt kommit igång utan jobbar lite under radarn och har egentligen bara smygit igång och tjuvstartat lite under vårvintern... Det finns ändå ett sånt frisk självtryck i allt som har med församlingsplanteringen i city att göra! Anden arbetar mer än vi och glädjen som bubblar i bröstet är genuin! På söndag samlas pionjärerna kl 16:00 på den iranska restaurangen "Hatam" på Kammakargatan 9 mitt i Vasastan! Klicka här för vägbeskrivning! Vi har dopfest direkt i anslutning till mötets avslutning! Dop igen, halleluja! Vem döps nästa gång? Vem har glädjen at döpa nästa gång? Vems liv ska förvandlas härnäst?!

Jag vill repetera något kring vår livstil i SOS familjen... Jag har sagt det förut och kommer säkert säga det igen, ja så länge jag andas... Vi har inte tid med frikyrkoskvaller och navelskådande död religion. Världen ropar på Jesus och alla förtvivlade SOS signaler har nått våra öron! Vi fokuserar och prioriterar tre saker som är viktigare än allt annat:

1) Ett starkt inre liv. (Lovsjung Jesus mycket. Be och Bibelmeditera. Viska förtroligt med den helige Ande.)

2) Umgås med ickekristna sökare och nyfrälsta varje vecka. (Evangelisation och lärjungaträning dvs Jesu egen missionsbefallning.)

3) Ett sunt liv. (Umgås med familj och vänner. Träna, läs böcker och se en komedi nu och då och skratta mycket.)

Krigare! Var livsbejakande, generösa och glada! Var en Guds äventyrare på missionsfältet och i storstadsdjungeln! Njut livet med Jesu underbare Ande!




Vi hörs!