23 mars, 2009

På äventyr med lilla frun!

Igår predikade jag på två möten i Allison Park Church hos mina vänner Leakes. Jag predikade om Guds kärlek: Agape och Jesus som tvättar fötterna på både Judas och Petrus trots att att han visste att de både skulle förråda respektive förneka honom bara några timmar senare... Störst av allt är kärleken! Många blev frälsta, halleluja

Jag lånade en motorcykel av Andy, en god vän här... Med en väldigt snygg tjej bak cruisade jag " Down Town" Pittsburgh och käkade på ett riktigt "hak" tog sedan in på Hilton, såg på en bra film... Romantik... ;) Idag har jag tränat tidigt i hotellets gym och käkat frukost med min fru, hennes grön-blåa ögon är så vackra... Tack till fantastiska Nina som skickade hit min älskling och också bokade och betalade en natt på Hilton! Vi är rika som har vänner! Idag är det vårväder här och vi tänker njuta den lediga dagen kungligt tillsammans!

Fick precis sms hemifrån att vi kommer döpa en nyfrälst "Carlos Alfredo" från El Salvador nästa söndag i SOS Church Stockholm! Dop igen! Vem döps nästa gång?! Vems liv ska Jesus förvandla härnäst?! Livet med Anden är så spännande och underbart!

Jag gläder mig över min nya klocka som jag fick av Walter! Varje gång jag tittar på den blir jag lycklig! Jag fick den som en present inför med den nya församlingsplanteringen i Stockholm City... Tiden är kort! Snart kommer Jesus! Några folkgrupper till bara och sedan...

Vi hörs!