22 mars, 2009

Min älskling överraskade mig duktigt!

I Bulgarien fick vi be med ca 30 underbara dyrbara männsikoliv till frälsning och ca 40 blev andedöpta och började tala i tungor! Vi har genomfört vår första undervisningskonferens i vår basförsamlingen: "Signs and Wonders Church" på Balkan! Jag trivs så fantastiskt med familjen Zunigas och teamet i Velingrad!

Igår landade jag jättesent i Pittsburgh, flög från Sofia, via Munchen till Chicago och sedan vidare till Pittsburgh... Lång resa men jag köpte en väldigt bra "Konsalik" roman (Heinz G Konsalik är en tysk författare som jag läst flitigt ända sedan sena tonåren...) i Wien på väg till Sofia i måndags.... Jag försvann in i en spännande roman värld och sov väl någon timma också... Jag flyger varje vecka men älskar det fortfarande... Äter, ser på nya filmer, läser, arbetar, snackar med trevliga nya bekantskaper och sover... Flyga är fantastiskt och snabbare än tåg, båt och bil framförallt ;).

Min älskling Maria stod på flygplatsen i Pittsburgh och väntade på mig när jag landade! Totalt superöverraskad! Vår egen Nina Anderson hade köpt en biljett till min fru och passar även våra barn en vecka! Tack Nina! Jag blev så glad och härligt blåst av flera av mina medarbetare som ljög så snyggt när jag undrade var Maria höll hus när jag försökte få tag på henne det sista dygnet... Jag är jättelycklig! Maria har varit min tjej i snart 19 år... Vi blev ihop i början på oktober 1990, förlovade oss nyårsafton 92 och gifte oss 94! Hon är underbar!

Predikar hos min vän Jeff Leake i Allison Park Church ikväll och två möten imorgon! Tack Jesus för livet, familjen och vännerna!

Vi hörs!