29 mars, 2009

Helig Ande!

Philadelphia skyline...

Jag är fortfarnade utanför Philadelfia och jobbar... Philadelphia är känt för den amerikanska konstitutionen, Rocky filmerna och "Cheese steak"... En tuff stad och region där det är vidöppet för evangelium... Predikar två möten till innan jag flyger hem... Ikväll rusade ca 15 dyrbara människor fram på frälsningsinbjudan och drygt 30 blev andedöpta och började tala i tungor för första gången! Jag njuter av samarbetet med den helige Ande och Hans arbete. Det finns inget som ett riktigt rejält och kraftfullt andedop!

Snart predikar pastor Emma Gustafsson hemma i Stockholm city på restaurang "Hatam", klicka här för vägbeskrivning... Daniel Elvelyck är konferencier, Julia Willkander leder lovsång och Carlos döper Carlos ;). Tänk om jag ändå hade fått vara hemma hos alla min hjältar! Koinoia (urkristen gemenskap) kring matborden (persisk buffe) och dopfest i Elimkyrkan kl 18:30! Är du nyfiken på SOS Church, missa inte gudstjänsten som börjar kl 16:00! Förväntan bara växer! Vem ska bli frälst nästa gång vi träffas? Vem ska döpas nästa gång? Vem döper nästa gång? Vem blir andedöpt till veckan? Vem kommer få ett bönesvar eller ett mirakel från Gud snart? Livet med den helige Ande som guide och hjälpare är så spännande! "SOS Church Stockholm" håller på att formas och födas... Snart har vi vår egen lokal, fortsätt att be! Snart har vi SOS Missionsbibelskola mitt i storstadsdjungeln! Snart börjar även åk 2! Wow livet är bäst just nu!

Vi hörs!