28 mars, 2009

The Twin Turrets Inn

Hade mitt första möte hos pastor Steve DeFrain och hans församling Morning Star Fellowship igår. Församlingen huserar i Bechtelsville utanför Philadelphia, drygt 1000 medlemmar och fem dotterförsamlingar. Steve och hans team är pionjärer och församlingsplanterare och vi kände djup samhörighet från första stund. Gott med genuina människor som verkligen älskar Gud! Församlingen "Morning Star" har precis börjat en "Danielsfasta" och vilken atmosfär och förväntan som fyllde hela huset när lovsången drog igång. Predikade kort och ca 15 blev frälsta och sedan bad vi för sjuka och fem personer berättade om fysiska helanden från scen i avslutningen på mötet. Vi sålde ganska mycket böcker och snackade med folk på kyrktorget länge... Klicka här för Morning Star Fellowship. Sent åkte vi till AppleBees och jag käkade "Ribeye" stek, Steve och gänget fastar så det kändes lite tokigt att äta framför dem, men jag njöt ändå:) USA är stek för mig!

Jag bor med mitt lilla SOS team (Peter, Jonatan och jag) på det absolut mysigaste 1800-tals pensionatet jag någonsin sett!
"The Twin Turrets Inn" drivs av borgmästaren i Boyertown, Marianne Deery, en ljuvlig dam med en sanslös humor! Hon serverar oss frukost när vill och vi får äta vad vi önskar. Hon lagar mat, serverar och städar våra rum... Jag har aldrig blivit så omhändertagen av en borgmästare förut... USA är fantastiskt och vilken värme och gästfrihet!

Vi hörs!