26 april, 2009

Från Khon Kaen till Wien imorgon...

Vi har haft vårt sista festivalmöte i Khon Kaen ikväll och alla är sådär berusande euforiskt glada... Teamet är verkligt lyckliga, fnittriga och tävlar om vem som kan äta flest friterade kackerlackor, skalbaggar och annat äckligt... Det teamet som tagit flest människor till festivalkvällarna under veckan som gått fick en tårta som pris och blev även lovade var sin elefant-tur imorgon... Stämningen är på topp alltså.


Imorgon har teamet ledig dag och jag flyger vidare till Wien och mitt älskade Österrike för att börja predika där på tisdag kväll (Vienna Christian Center). Så många har blivit frälsta, helade och andedöpta under veckan och Apostlagärningarna har andats och levts varje sekund.

Teamet kommer fortsätta sin missionspraktik en hel vecka till, utsända med olika specialuppdrag till onådda bergsbyar i nordöstra Thailand. Ett gäng ska ner till Bangkok och andra iväg på ännu galnare äventyr... SOS multiplicerar äventyrslivet med Jesu Ande i unga människor från Sverige, Norge, Finland, USA och Thailand och för det är jag såå lycklig, tack Jesus... Jag är så stolt över alla elever, medarbetare och trofasta missionärer!

Nu ska jag hem till Österrike några dagar! Gud är god!

Wien...


Vi hörs!