25 april, 2009

Bara Jesus kan göra sådana under!


Mitt uppe i den mest kreativa, fantasifulla och färgsprakande festivalshow
vi någonsin genomfört reflekterar jag lite över alla Jesus under... Allt är fantastiskt proffsigt den här gången (jag vet att jag ar lite partisk men ändå...) och SOS festivalteam har nog aldrig varit mer hungriga på att tänka nytt och skapa i den helige Ande... Festivalbandet, dansarna och alla teaterapor och skådespelare är helt fantastiska och ambitionsnivån på rekvisita och illustrationer vet absolut inga gränser den här gången... Scen, ljud, ljus och storbildsteknik är av jättehög kvalitet, men du vet, under och tecken kan ändå bara Jesu Ande få till...


31 åriga Chawan Sonthom började tala för första gången och blev andedöpt samma kväll!!!



När en stum man börjar tala långa meningar flytande och också blir andedöpt samma kväll och talar i tungor då vet vi alla att vi har inget med detta att göra... När vätskan rinner ur fötterna på en kvinna som inte kunnat gå utan sin käpp och hon springer och dansar på scen, då vet jag att Jesus är där... När en kvinna med ett dimmigt blint öga med en stor fläck mitt på linsen plötsligt kan se med ögat som inte funkat tidigare och räknar fingrarna vi håller upp, då blir jag varm i bröstet och vet att Jesus är med... Jesus jag älskar dig!



Varje kväll blir människoliv förvandlade i buddistiska Khon Kaen, Thailand! All ära till Jesus!

Vi hörs!