06 april, 2009

Välbehag över SOS Church!

Sitter bara och njuter Andens välbehag i mitt kök efter en mättad "församlingsplanteringsretreat" och ett sanslöst restaurangmöte på Mai Thai i city i eftermiddag... Bönepassen i helgen har varit full av eld och passion (afrikansk vild barnsnödsbön liksom...) Gemenskapen kring matborden, i hoppborgarna, vid lägerelden så skoj... Kortspelen och det övertrötta fnisset jämte varandra i sovsäckarna på småtimmarna har varit befriande...

Undervisningen som vår mentor Ron Johnson matat oss med har varit så trosfylld och läkande. Ikväll blev tre frälsta, en helad i foten och en nyfrälst andedöpt och flera nyfikna nya bekantskaper besökte församlingen, halleluja! Den internationella församlingen växer fram, så många etniciteter, färger, dofter och stilar... Avslutningsvis satt jag med mina vänner Ron, Walter, Omid, Julia mfl på ett café i city och visionerade Harvest Cry och bara delade liv... Tack Jesus! Tacksamhet till Gud! Livet med stort L levs och jag vet faktiskt inte när jag varit lyckligare!

Vi hörs!