09 maj, 2009

Äventyrsdrömmar...

Ska snart predika igen - ber och tror att många ska bli frälsta och helade! Samtidigt funderar jag över nya livsmål och drömmer äventyrsdrömmar... Här kommer en lista på lite personliga livsmålsättninger och drömmar. De står inte listade i någon prioriteringsordning och är ganska barnsliga precis som jag är...

1) Besöka varje land på hela jordklotet och att få dela evangeliet med någon i varje land (profetiskt kan det ha betydelse tror jag). Jag vet att Jesus talar om att vi ska predika evangelium om riket för alla folk (ethnos) men jag börjar med att försöka besöka varje land :).

2) Motorcykelsemester med några galna kristna par i s.k. stängda länder (stängda för evangelium alltså) och bön for dessa länder... Tänk en motorcykelsemster på Arabiska halvön eller genom Kina...


3) En jaktresa till Alaska med pappa... Grizzly björnar, caribu hjordar och lägereldar vid laxforsar...

4) En vecka på en western ranch med min älskade Maria och våra barn - ridning, fiske och grillkvällar...

5) En riktigt riktigt fet stor onådda folk festival med över 100 000 männniskor samalde...

6) Fler missionsbaser, missionärer och församlingar planterade... 500 utsända heltidsmissionärer och över 1000 SOS församlingar runt om i världen...

7) Att hela pastorsteamet i SOS Church Stockholm är med när vi tillsammans väcker upp en död!

8) Att mina barn inte ska behöva lida för att deras pappa så ofta smutskastas, anklagas och hånas för sin tro och sitt radikala kristna livsval...

9) Att Julia Willkander och Linnea Hagenfors ska slå igenom med sin festivalmusik i hela världen...

10) Att Walter Zuniga, Daniel Elvelyck, Emma Gustafsson, Julia Willkander och Andreas Jensen ska bli väldigt framgångsrika pastorer i Stockholm...

Men Johannes, säger någon... Att du vågar berätta om drömmarna så öppet - tänk om de slänger dig naken i en brunn som de gjorde med Josef i Bibeln för alla dina drömmars skull... Det finns ju avundsjuka storebröder... Du, oroa dig inte för mig min vän... Jag har redan varit i brunnen minst tre gånger och kommit upp igen... Jag är inte rädd för att drömma stort längre. Sluta inte drömma! Livet och framtiden tillhör oss!

Vi hörs!