08 maj, 2009

I Vennesla hos min vän Gunnar Jeppestøl...

Har precis predikat i Vennesla Filadelfia och ungefär 10 rusade fram och bad en frälsningsbön och ca 15 ungdomar blev andedöpta och började tala i tungor för första gången i sina liv... Mitt budskap ikväll handlade om den helige Ande och att Han vill bli din bästa vän... Jag älskar att tala, undervisa och predika om den helige Ande, och leda människor till ett dop i helig Ande är och förblir en favorit!


När jag kom fram till Kjeviks flygplats i Kristiansand upptäckte jag att mitt bagage visst blev kvar i Oslo... Ja, ja... Det gör inget... En glad pastor Gunnar mötte upp och vi snackade olika boxare, skidåkare hela vägen i bilen från flygplatsen till Vennesla - kul! Gunnar och jag var och handlade mat på Rimi och jag tog in i "evangelistlägenheten" i Filadelfia... Jag gillar Gunnar, han är en krigare och en trofast vän... Gud är god!

Vi hörs!